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Not Waving, Drowning: Bodies in the Water in Law and Art

Desmond Manderson/Première séance du séminaire de Emanuele Conte

Desmond Manderson, Université d'Australie – Canberra Spécialiste du rapport entre le droit et les arts du visuel.

 

Not Waving, Drowning: Bodies in the Water in Law and Art.

 

JMW Turner’s great painting, The Slave Ship, is disturbing and controversial.  How can the story of this picture and the different ways in which it has been interpreted, help us to understand our responses and repressions in the face of the drowning of hundreds of asylum seekers off the coast of Australia and Italy? What does Turner’s painting reveal about the representation of suffering and the jurisprudential imagination in the nineteenth century, and in the twenty-first?  When the sea is the border, and the ocean is the other, how does the legal imaginary contain and comprehend images of oceanic suffering –  and with what regulatory consequences?

 

Michele Spanò, IUC – Turin, Modérateur

 

Première séance du séminaire de Emanuele Conte :

Public-privé : une frontière floue entre la force de l'état et l'autonomie des individus.

Séminaire de droit et sciences humaines et sociales – CENJ

salle M. & D. Lombard, 96 bd Raspail, Mardi 14 Octobre 2014, 18h à 21h

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